lördag 12 november 2011

Alltså vilken värdelös dag. Värdelös helg överhuvudtaget. Och saken blir inte bättre av att skolan tar kål på mig. Ärligt talat så förstår jag inte varför jag går hotell och restaurang? Jävligt smart jag är som kommer på det nu efter 2,5 år. Visst, det är kul i skolan då vi väl har praktiskt och är i köket, men det är mycket tack vare mina klasskamrater. Men själva linjen intresserar mig inte ett dugg och att jobba i restaurang som kock/servitris är absolut inget jag drömmer om. Skulle kunna jobba inom hotell och restaurang ett tag efter studenten tills jag jobbat ihop pengar till att göra det jag verkligen vill; gå en makeup artist utbildning. Tycker det är skitkul att hålla på med smink! Om jag har en dag då jag absolut inte har någonting att göra kan jag stå i timmar och sminka mig själv och testa lite sminkningar som jag inte haft förut. Iår har det kommit ett stylist program i Falun där dom får sminka, göra håruppsättningar och en massa roligt. Alltså skulle lätt ha hoppat av linjen jag går nu och börja där istället, men skulle inte klara av att gå 3 extra år i skolan då jag redan gått om ett år. Skulle även vilja gå en bartender utbildning. Sedan skulle jag även vilja gå på djurvård i Norrköping, för där får man vara vid Kolmården och hjälpa till och ha praktik. Skulle vara rena drömmen att dagarna i ända vara inne i delfinariet då jag ända sedan jag var liten varit förtjust i de fantastiska djuren. Aja, får ge mig själv en spark i arslet och slutföra det sista halvåret i skolan. Sedan kan jag att luta mig tillbaka och ge mig själv en klapp på axeln och med ett stort leende välkomna det jag kommer att kalla friheten. Sedan står det inte på förens mitt liv kommer att förgyllas med en liten Per. Åh så jag längtar!
Jag, skoltrött och jävligt less? Nää, inte alls!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar