måndag 2 januari 2012

UPSALA, NYÅR

I lördags blev det som skrivet i förra inlägget att dra till Upsala med världens härligaste gäng för att fira in det nya året. Åkte vid 08.00 och kom fram 11.30, då blev det att checka in på vandrarhemet som vi hyrt rum på. Efter incheckningen gick vi ut till bilen igen och skulle åka in till stan för att shoppa lite. Men det gick ju inte så bra då motorhuven började koka + att det började att läcka olja. Så då fick vi vänta på hjälp, men det slutade med att dom fick lov att bogsera iväg bilen till en verkstad så dom kunde laga den. Tur vi han fram innan det hände! De andra började att dricka runt 3 tiden men eftersom att jag & Lisa började redan direkt vi satt oss i bilen till Upsala var vi redan lagomt runda under fötterna. Sedan gick jag och Krillan ner till repan för att höra när restaurangen öppna, och rätt som det var när vi stod där och prata ropade hon i repan "du tjejen, det brinner i ditt hår!!" sen slängde hon sig fram mot mig och släckte det. haha alltså.. då hade mitt hår kommit åt ett ljus så det börja brinna. Tur det inte brann så mycket! Blev bara lite i topparna men det syns knappt, som tur är. Vi gick och åt på restaurang och efter det gick vi till vandrarhemet och drack lite mer. Senare på kvällen drog vi till några raggare i Upsala på förfest, skit trevliga människor! Sedan drog vi vidare till krogen där vi blev till 02.30 ungefär. Förutom Lisa och Krillan som var någon annan fest då de inte kom in på krogen. Och även förutom Pillan och Emma som drog hem redan vid halv 12 för pillan hade druckit lite väl mycket. Men jag ville inte med hem igen så då var jag inne på krogen själv i 1-1½ timme ungefär tills Gustav och Ante kom. Tur att blyg är det sista jag är så träffade på några trevliga prickar om jag umgicks med, skit trevligt folk. Men sen drog jag och Gustav hem vid 02.30, och Ante blev kvar då han hade hittat ragg. (bra jobbat grabben! ;)) Sedan när vi låg och sov knackade det på dörren runt 6 på morgonen, blev lite små irriterade för att det bankade så mycket men sen öppnade Pillan dörren. Då stod Lisa där med två poliser. Då hade hon inte hittat hem på natten så hon hade ringt till polisen och fått hjälp att hitta. I söndags blev det upp och hoppa då utcheckningen var 11.00, sedan började färden hem igen. För alla utom Pillan och Emma då Pillans bil fortfarande inte funkade. Så de stannade kvar hos Emmas syster som bor i Upsala tills bilen var lagad så vi andra fick plats i Gustavs bil och kunde åka med honom. Detta var en liten snabbis om vad som hände i Upsala, men för att göra det ännu kortare kan jag helt enkelt bara säga såhär;
Vi hade så jävla roligt. Och detta är något som vi kommer att göra om.
Love you all














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar