måndag 9 januari 2012

I fredags bestämde jag, Krillan, Lisa, Lollo och Cattis oss för att dra till Sälen och festa på lördagen, hade fixat sovplats och allt hos några stockholmare. Men när lördagen kom blev det inte så iallafall för de vi skulle bo hos bestämde sig för att åka hem den dagen istället. Så då blev det inte av eftersom att vi inte hade någonstans att sova eller någon som kunde hämta oss. Men sedan så tänkte jag och Cattis "äsch, vafan vi drar dit iallafall". Sagt och gjort, slängde ner lite smink i våra väskor sen satt vi oss på en buss som gick 17.20 som tog oss upp till Sälen. Började att "förfesta" på bussen, kom fram till Sälen vid 8 ungefär och då var vi lite smått runda under fötterna. Gick in på Harrys och beställde lite att äta innan nattkrogen öppnade vid 10. Blev pommes sen tobleronefondue till efterrätt. Seriöst, det var det godaste jag någonsin ätit! Riktigt jävla gott. Sedan vid 10 gick vi in på harrys nattklubb. Hade riktigt roligt hela kvällen och träffade på riktigt trevligt folk. Och flera som vi träffade på frågade oss vart vi bodde, och hur vi kom hem osv. Det dom fick till svar var "Vi har ingenstans att sova och vi har ingen som hämtar oss, utan vi lever livet och det visar sig vart vi hamnar". Så fick x-antal gånger under kvällen höra att vi var så sköna och att vi hade sån skön inställning. Men när det var en kvart kvar innan krogen stängde träffade vi på ett gäng killar som frågade om vi ville med på efterfest, till svar fick dom av Cattis "Ja, bara om vi får sova hos er". Och det fick vi. Så följde med dom och hade efterfest till halv 8 på morgonen ungefär. Sedan vid 9 blev det upp och hoppa för jag och Cattis skulle med en buss hem vid 10 och killarna skulle städa för utcheckningen var vid 11. Men de låg och sov som stockar allihop och vägrade att gå upp. Men då hade de tagit med sig fel tjej hem från krogen för jag var pigg som aldrig förr så gick runt och väckte allihop, vilket inte var så populärt mohaha. Men tyckte dom behövde börja städa i tid för det såg ut en en ja.. riktig ungkarls lya i stugan. Efter jag fått upp dom lämnade jag och Cattis dom och gick ner mot byn och skulle ta bussen hem. Men typiskt nog så missade vi den så fick vänta i två timmar på nästa. Så spenderade tiden med att gå och äta lite mat och lägga oss och se på gratis bio, Bamse. Sedan så sov jag hela bussresan hem medans Cattis satt vaken och försökte hålla sig från att spy. Låter det som att vi har haft en rolig helg? Kan då säga att det har vi haft! Har haft helt sinnessjukt kul. Och som jag brukar säga, Det löser sig alltid.


Tobleronefonduen. Var ungefär som smält toblerone fast mycket godare som man
fick färk frukt och marshmallows till som man skulle doppa i chokladen.



Träffade även på Angelica.
Hon var den enda vi träffade som vi kände igen.

Ligger och har de gött och kollar på Bamse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar