tisdag 6 september 2011

Studentmössor +

Idag blev det att beställa studentmössor i skolan. Om "endast" 38 veckor kommer vi att springa runt här på faluns gator och skrika ut våran glädje om att vi har tagit studenten. Detta år kommer nog att gå fruktansvärt fort, och ett bra år kommer det också att bli. Kan inte bli annat än bra med alla underbara människor som jag går i samma klass tillsammans med. Och för er som inte redan vet det så har jag gått om ett år, så skulle egentligen ha tagit studenten nu i våras. Gick i Rättvik ett år först på djurvård, men kände sen att det inte var något för mig, så böt då till hotell och restaurang i Falun där jag nu går.
Och på tal om Falun.. tycker det är så tragiskt med det unga paret som omkom runtomkring Avesta i söndags då de blev påkörda av ett tåg. Tjejen var född -96 och killen -91. Killen gick även på min skola, fast han var ingen bekant till mig. Men tycker det är så hemskt, och stackars alla anhöriga. Finns nog inga föräldrar som vill gå på sitt egna barns begravning. Alla mina tankar till de. Men nu ska jag lägga mig och samla på mig lite nya krafter för morgondagen, godnatt :)
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar